2015. szeptember 24., csütörtök
Ez azért durva: azt számolgatják, hányt halált okozhattak a VW dízelei 2015. szeptember 24. 10:12 A napokban ráugrott a média a Volkswagen-botrányra, a sajtó a lehető legtöbb szempontból igyekszik megfogni a témát, így például a vox.com is saját megközelítést használt, mégpedig úgy, hogy a tesztekhez képesti extra károsanyag-kibocsátás hány ember halálát okozhatta, igaz leszögezik, hogy ez egy nagyon durva becslést jelent. Ők így számoltak: Az Egyesült Államokban mintegy 482 ezer autó lehet érintett, melyek évente átlagos fogyasztást feltételezve 3 000-12 000 tonna pótlólagos (a teszthez képest) nitrogén-oxidod (NOx) bocsáthattak ki. A botrányában globálisan mintegy 11 millió dízelautó lehet érintett, azaz ennyi autó károsanyag-kibocsátása (nitrogén-oxid) haladja meg jelentősen (akár 40-szeresen) a teszteken mért értéket. A 11 millió autóra átszámolva 68 000 - 274 000 tonna pótlólagos NOx kibocsátás adódik évente. A sáv széle egyébként a 25-szöröse annak, mint amit egy károsanyag-kibocsátást nem korlátozó szénerőmű évente kibocsát. Egyes becslések szerint 1 tonna NOx nagyságrendileg 0,00085-0,0019 korai halálhoz vezethet. Azaz az érintett amerikai modellek éves szinten 3-23, a globálisan érintett modellek pedig 58-520 korai halált okozhatnak évente. Ehhez a ponthoz azonban érdemes hozzátenni, mint ahogy erre a cikk is felhívja a figyelmet, hogy rendkívül sarkított becslésről van szó, és szinte lehetetlen megállapítani a pontos hatásokat.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése